• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst
Imag Ontwerp Amsterdam

Imag Ontwerp Amsterdam

Identiteit - Webdesign - Vormgeving

  • Diensten
    • Identiteit & logo
    • Website
    • Teksten
    • Website vertalen
  • Portfolio
  • Over Imag
  • Contact
  • NL
    • EN
Home / Je website vertalen – waarom en hoe

Je website vertalen – waarom en hoe

Heb je een doelgroep in het buitenland? Dan hoef je waarschijnlijk niet lang na te denken over het nut van een meertalige website. Maar ook als je alleen in Nederland actief bent kan het vertalen van je website je veel opleveren.

Waarom zou je je website vertalen?

Eén reden is dat dit land veel mensen kent die de taal (nog) niet spreken. Denk aan studenten, expats, vluchtelingen. Zitten daar mensen tussen die interesse hebben in wat jij ze te bieden hebt, maar die jouw teksten niet kunnen lezen? Dan vergroot je je kansen met een vertaalde website, want onderzoek toont aan: mensen ‘shoppen’ het liefst in hun eigen taal, of het nu om een product of om informatie gaat.

Daarbij komt dat een vertaalde website niet alleen je doelgroep vergroot, maar ook je positie in Google kan verbeteren. Een bezoeker blijft ongeveer twee keer zo lang op een pagina die gemakkelijk leesbaar is, en dat ziet Google als een teken van kwaliteit.

website-vertalen-imag-ontwerp-meertalig

Met één of twee ‘grote’ talen vergroot je je doelgroep aanzienlijk. Maar ook je positie in Google kan verbeteren door je site te vertalen.

Waar moet je aan denken voordat je gaat vertalen?

Een paar dingen om over na te denken voor je start met het vertalen zelf:

  • bedenk of je een taalgroep of een land wil bereiken (verderop meer over het verschil tussen een meertalige en een multiregionale site).
  • doe keyword-onderzoek in de doeltaal
  • zoek een vertaler die ervaring en affiniteit heeft met jouw branche
  • overleg met de vertaler over het evenwicht tussen SEO (zoekmachine-optimalisatie) en de juiste ‘tone of voice’

De juiste keuzes en goede voorbereiding besparen je later veel tijd en zorgen dat anderstalige bezoekers jouw vertaalde website snel vinden.

De technische kant van een meertalige site

Bij het plannen van een meertalige website hoort een meertalige technische SEO strategie. Dit voorkomt dat je positie in Google verliest door duplicate content. Daarnaast zorgt het dat Google je bezoekers direct naar de juiste taal stuurt.

Om te beginnen bepaal je of je een meertalige of een multiregionale website nodig hebt. Wat is het verschil?
Een meertalige site focust zich op taalgroepen, bijvoorbeeld Engelssprekenden wereldwijd. Terwijl een multiregionale site zich richt op meerdere geografische locaties. Je kunt hierbij denken aan Frans- en Duitssprekenden in Zwitserland.

Door de juiste technische instellingen zorg je dat jouw Zwitserse bezoeker je site direct in zijn eigen taal bereikt. Of juist dat Engelssprekenden ongeacht locatie jouw Engelse content vinden.
Meer over de verschilen tussen meertalige en multiregionale sites en de keuzes die daarbij komen kijken vind je in dit artikel van Google.

Belangrijke technische instellingen voor de vindbaarheid en de ranking van je site zijn:

  • domeinstructuur
  • taal-tags (hreflang)
  • Geotargeting

Beginnen met de juiste keuzes bespaart je onnodig werk. WPML is de vertaalplugin die voorziet in al deze opties, je kunt deze volledig afstemmen op jouw situatie. En heel belangrijk: WPML geeft je alle vrijheid bij het kiezen van een vertaalmethode.

Denk je over het vertalen van je website, of wil je aan de slag?

Ik help je graag met wat je nodig hebt voor een doeltreffende meertalige site, zoals:

  • het selecteren en begeleiden van een vertaler voor je website
  • het bepalen van je zoektermen in de doeltaal
  • optimale technische instellingen
  • inrichten van je WPML vertaalplugin

Veel mensen zien op tegen het meertalig maken van hun site, maar dat hoeft niet. Ik verzorg voor diverse websites vertalingen, ben Multilingual SEO gecertificeerd en help je graag op weg.

Wil je een goed gestructureerde, meertalige website? Wil je je doelgroep en vindbaarheid vergroten? Neem vandaag nog contact op!

Primaire Sidebar

Meer talen, meer bereik

Multilingual-website-for-Psychotherapie-Praktijk-Amsterdam

Even if you only operate in your home country, it may make sense to translate your website. That is proven by the website of Praktijk voor Psychotherapie Amsterdam.

After translating into German and English, the number of applications increased so much that a temporary client stop was needed to handle all applications properly.


wpml-multilingual-wordpress-plugin

Ga je je WordPress site vertalen? Ik heb met diverse methodes gewerkt, en vind WPML de meeste veelzijdige vertaalplugin.

Niet alleen kun je er alle delen van je site mee vertalen, ook maakt het de juiste technische taalinstellingen mogelijk en een perfecte meertalige SEO strategie.

Ook wat het vertalen zelf betreft geeft WPML je alle vrijheid: een bij WPML aangesloten vertaalbureau, je eigen vertaler of een automatische vertaalmethode, het is allemaal mogelijk. Ik help je graag met de voor jou optimale instellingen.


Translating your website – how to do it right

imag ontwerp-successfully completed the Multilingual SEO course!
Heb jij een doelgroep in meerdere talen? Laat ze jou vinden in hun eigen taal en verbeter je positie in Google.

Imag is Yoast Meertalig SEO gecertificeerd en heeft veel ervaring met het inrichten en onderhouden van meertalige websites.


Footer

Direct naar

  • Bedrijfsidentiteit
  • Een goed vindbare website
  • SEO teksten & copywriting services
  • Je website in meer talen
  • Wat is duurzaam webdesign?
  • Portfolio
  • Contact

Uitgelicht

Weducon-multilingual-website Identity en meertalige website voor Weducon
Responsive multilingual website for Corrucleaner webcleaning corrugated board Identiteit en meertalige website Corrucleaner
Multilingual-multi-brand-website-for-flexo-corrugated-industry Meertalige multi-agency website

Contact

Meer weten of hulp nodig bij je project?
Neem contact op, ik hoor graag van je!

M + 31 (0)6 55 53 69 89

instagram-imag-ontwerp linkedin-imag-ontwerp

Copyright © 2023 · Imag Amsterdam

Beheer cookie toestemming
Om de beste gebruikservaring te bieden, gebruikt deze site technologieën zoals cookies om informatie over je apparaat op te slaan en/of te raadplegen. Door in te stemmen met deze technologieën kunnen wij gegevens zoals surfgedrag of unieke ID's op deze site verwerken. Het weigeren van cookies kan een nadelige invloed hebben op bepaalde functies en mogelijkheden.
Functioneel Altijd actief
De technische opslag of toegang is strikt noodzakelijk voor het legitieme doel het gebruik mogelijk te maken van een specifieke dienst waarom de abonnee of gebruiker uitdrukkelijk heeft gevraagd, of met als enig doel de uitvoering van de transmissie van een communicatie over een elektronisch communicatienetwerk.
Voorkeuren
De technische opslag of toegang is noodzakelijk voor het legitieme doel voorkeuren op te slaan die niet door de abonnee of gebruiker zijn aangevraagd.
Statistieken
De technische opslag of toegang die uitsluitend voor statistische doeleinden wordt gebruikt. De technische opslag of toegang die uitsluitend wordt gebruikt voor anonieme statistische doeleinden. Zonder dagvaarding, vrijwillige naleving door uw Internet Service Provider, of aanvullende gegevens van een derde partij, kan informatie die alleen voor dit doel wordt opgeslagen of opgehaald gewoonlijk niet worden gebruikt om je te identificeren.
Marketing
De technische opslag of toegang is nodig om gebruikersprofielen op te stellen voor het verzenden van reclame, of om de gebruiker op een website of over verschillende websites te volgen voor soortgelijke marketingdoeleinden.
Beheer opties Beheer diensten Beheer leveranciers Lees meer over deze doeleinden
Bekijk voorkeuren
{title} {title} {title}
Beheer cookie toestemming
Om de beste ervaringen te bieden, gebruiken wij technologieën zoals cookies om informatie over je apparaat op te slaan en/of te raadplegen. Door in te stemmen met deze technologieën kunnen wij gegevens zoals surfgedrag of unieke ID's op deze site verwerken. Als je geen toestemming geeft of uw toestemming intrekt, kan dit een nadelige invloed hebben op bepaalde functies en mogelijkheden.
Functioneel Altijd actief
De technische opslag of toegang is strikt noodzakelijk voor het legitieme doel het gebruik mogelijk te maken van een specifieke dienst waarom de abonnee of gebruiker uitdrukkelijk heeft gevraagd, of met als enig doel de uitvoering van de transmissie van een communicatie over een elektronisch communicatienetwerk.
Voorkeuren
De technische opslag of toegang is noodzakelijk voor het legitieme doel voorkeuren op te slaan die niet door de abonnee of gebruiker zijn aangevraagd.
Statistieken
De technische opslag of toegang die uitsluitend voor statistische doeleinden wordt gebruikt. De technische opslag of toegang die uitsluitend wordt gebruikt voor anonieme statistische doeleinden. Zonder dagvaarding, vrijwillige naleving door uw Internet Service Provider, of aanvullende gegevens van een derde partij, kan informatie die alleen voor dit doel wordt opgeslagen of opgehaald gewoonlijk niet worden gebruikt om je te identificeren.
Marketing
De technische opslag of toegang is nodig om gebruikersprofielen op te stellen voor het verzenden van reclame, of om de gebruiker op een website of over verschillende websites te volgen voor soortgelijke marketingdoeleinden.
Beheer opties Beheer diensten Beheer leveranciers Lees meer over deze doeleinden
Bekijk voorkeuren
{title} {title} {title}
  • NL
  • EN