• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst
Imag Ontwerp Amsterdam

Imag Ontwerp Amsterdam

Identiteit - Webdesign - Vormgeving

  • Diensten
    • Identiteit & logo
    • Website
    • Teksten
    • Website vertalen
  • Portfolio
  • Over Imag
  • Contact
  • NL
    • EN
Home / Een duurzame website

Een duurzame website

Een website is een van de belangrijkste middelen om je publiek te bereiken. Een goede website versterkt daarnaast je identiteit en het vertrouwen van je doelgroep. Maar wat maakt een website goed? En als je een website hebt, hoe houdt je hem up-to-date en in the picture? Als je dat wil weten is een duurzame website iets voor jou.

Wat is duurzaam webdesign?

Eén definitie van duurzaam is: lang houdbaar, bestendig, met een bewust gebruik van middelen. Een duurzame website is toekomstbestendig en gaat zuinig om met je tijd en geld.

Want wie wil er elke twee, drie jaar investeren in een nieuwe site? Omdat het design (het leek zo trendy) achterhaald is? Of omdat je site technisch verouderd is of je geen nieuwe functies kunt toevoegen? Met een goede basis is het mogelijk langer plezier van je investering te hebben.

Duurzame-website-golfinstructeur-

Een toekomstbestendige website gebouwd in 2014. Met een solide basis zijn updates in design en technologie mogelijk (in dit voorbeeld kreeg het mobiele menu een facelift), en kun je lang van je investering genieten.

Wat zijn de voordelen van een duurzame website?

De wereld staat niet stil, en de online wereld verandert nog sneller. Al gauw nadat de website waar je zoveel tijd en geld in heb gestoken klaar is, krijg je te maken met nieuwe ontwikkelingen en vereisten, zoals:

  1. Technische ontwikkelingen en Google updates
  2. Ontwikkelingen in je bedrijf
  3. Design- en usability trends

1. Technische ontwikkelingen, Google updates

Voorbeelden zijn mobiele bruikbaarheid, accessibility (geschiktheid voor visuele hulpmiddelen en screenreaders), of het voldoen aan de privacywet. Ook verbetert Google regelmatig methoden om betere zoekresultaten aan te kunnen bieden (een voorbeeld is schema.org). Als je online mee wil blijven spelen, moet je website meedoen aan deze ontwikkelingen.

2. Bedrijfsontwikkelingen

Een voorbeeld: je begint met een eenvoudige site en naarmate je bedrijf groeit, wil je functies toevoegen. Misschien wordt het tijd om je website te vertalen of wil je een portfolio toevoegen met projecten. Of een blog beginnen om je doelgroep beter te bereiken. Teleurstellend als dat niet mogelijk blijkt met je huidige site.

3. Design en gebruiksvriendelijkheid

Designtrends komen en gaan. Denk bijvoorbeeld aan de ‘smalle’ websites uit het begin van het internet. We zijn nu gewend aan websites die het hele beeldscherm benutten, met grotere tekst. Ook gebruiksgemak speelt een rol bij design. Zo komt de ‘flat-design’ trend voor een deel doordat een snelle laadtijd veel belangrijker is dan overduidelijke klikbaarheid van elementen.

Het is dus niet vreemd dat je na verloop van tijd aanpassingen in het design van je site nodig hebt.  Misschien omdat je meer ruimte nodig hebt voor bepaalde informatie. Of omdat er nieuwe stijlelementen beschikbaar komen, die de uitstraling van jouw site verbeteren. Als de opbouw van je website zulke aanpassingen mogelijk maakt, hoef je minder snel aan een nieuwe site te denken.


Een duurzame website is toekomstbestendig, versterkt het vertrouwen van je doelgroep en je positie in Google.

duurzame-website-voor-technisch-bedrijf

Welke factoren bepalen de duurzaamheid van je website?

Techniek, design, gebruiksvriendelijkheid, inhoud en SEO, allemaal factoren die de bruikbaarheid en bestendigheid van je site bepalen. Maar hoe bereid je je site op toekomstige ontwikkelingen voor? Hoe kom je aan een website die voor je werkt en die Google goed genoeg vindt om aan je doelgroep te laten zien?

De basis: identiteit en inhoud

Het begint met een sterke identiteit, met weten wat je te bieden hebt en wat jouw doelgroep wil. Dit is de basis van je imago en van de uitstraling van je site. Daarnaast bepaalt het de informatie die je jouw bezoeker biedt en je vindbaarheid in Google.

Zoekmachineoptimalisatie

Toekomstbestendige SEO begint met goed gestructureerde informatie die de vragen van je doelgroep beantwoordt. Google* beloont dit omdat ook hij het beste antwoord op een zoekopdracht wil geven. Naast waardevolle content, helpen eerlijke SEO technieken Google om te vinden wat je te bieden hebt, je hebt tenslotte met robots te maken. Maar zoals we weten: het komt regelmatig voor dat Google zijn algoritme verandert. Een duurzaam ontwikkelde site zal hier geen ernstige schade door ondervinden en kan aangepast worden aan nieuwe SEO ontwikkelingen.

Techniek

Een toekomstbestendige website is gebouwd volgens de laatste codestandaard, HTML5. Hierdoor is je site geschikt voor toekomstige wijzigingen op het web. Maar HTML5 zorgt ook dat je site goed getoond wordt, of je bezoeker nu Firefox, Edge, Safari of Chrome gebruikt.

Design

Om je doelgroep te bereiken moet de informatie op je site aantrekkelijk zijn, gemakkelijk te vinden en snel laden. En vooral: je website moet klasse uitstralen. Want door je visuele identiteit laat je zien dat je een autoriteit bent op jouw vakgebied en win je het vertrouwen van je doelgroep.

Imag helpt je met een duurzame website

Door de nieuwste ontwikkelingen in design, techniek en SEO toe te passen help ik ondernemers aan een toekomstbestendige website. Een site die een aantal jaren zijn werk doet, een site die goed te begrijpen is door de doelgroep, en die goed presteert in zoekmachines. Ik help ondernemers met:

  • visuele identiteit
  • keyword onderzoek
  • website ontwerp
  • techniek en productie
  • content/tekst
  • afbeeldingen, begeleiding en bewerking
  • SEO optimalisatie
  • Schema.org
  • website vertaling
  • multilingual SEO optimalisatie
  • website onderhoud
Wil jij ook een goede website, een die maximaal rendement geeft voor je investering? Een site die je merk en je marktpositie versterkt?  Neem contact op, dan bespreken we je doelen en maken een plan van aanpak om jou te helpen met een site die voor je werkt.

Primaire Sidebar

Zoeken

Diensten

  • Bedrijfsidentiteit
  • Website – design, ontwikkeling en onderhoud
  • SEO teksten & copywriting services
  • Website vertalen

Portfolio

Portfolio Imag
Hier vind je voorbeelden van Imag identiteiten,  webdesign, social media vormgeving, illustraties, animaties…

Ben je ook op zoek naar een identiteit of website die voor je werkt? Neem contact op!

Footer

Direct naar

  • Bedrijfsidentiteit
  • Een goed vindbare website
  • SEO teksten & copywriting services
  • Meertalige website
  • Wat is duurzaam webdesign?
  • Portfolio
  • Contact

Uitgelicht

Multilingual-multi-brand-website-for-flexo-corrugated-industry Meertalige multibrand website
Weducon-multilingual-website Identiteit en meertalige website voor Weducon
Responsive multilingual website for Corrucleaner webcleaning corrugated board Identiteit en meertalige website Corrucleaner

Contact

Heb je een vraag, of wil je overleggen?
Neem contact op, ik hoor graag van je!

M + 31 (0)6 55 53 69 89
T +31 (0)20 463 70 89


instagram-imag-ontwerp
    linkedin-imag-ontwerp

Copyright © 2023 · Imag Amsterdam

Beheer cookie toestemming
Om de beste gebruikservaring te bieden, gebruikt deze site technologieën zoals cookies om informatie over je apparaat op te slaan en/of te raadplegen. Door in te stemmen met deze technologieën kunnen wij gegevens zoals surfgedrag of unieke ID's op deze site verwerken. Het weigeren van cookies kan een nadelige invloed hebben op bepaalde functies en mogelijkheden.
Functioneel Altijd actief
De technische opslag of toegang is strikt noodzakelijk voor het legitieme doel het gebruik mogelijk te maken van een specifieke dienst waarom de abonnee of gebruiker uitdrukkelijk heeft gevraagd, of met als enig doel de uitvoering van de transmissie van een communicatie over een elektronisch communicatienetwerk.
Voorkeuren
De technische opslag of toegang is noodzakelijk voor het legitieme doel voorkeuren op te slaan die niet door de abonnee of gebruiker zijn aangevraagd.
Statistieken
De technische opslag of toegang die uitsluitend voor statistische doeleinden wordt gebruikt. De technische opslag of toegang die uitsluitend wordt gebruikt voor anonieme statistische doeleinden. Zonder dagvaarding, vrijwillige naleving door uw Internet Service Provider, of aanvullende gegevens van een derde partij, kan informatie die alleen voor dit doel wordt opgeslagen of opgehaald gewoonlijk niet worden gebruikt om je te identificeren.
Marketing
De technische opslag of toegang is nodig om gebruikersprofielen op te stellen voor het verzenden van reclame, of om de gebruiker op een website of over verschillende websites te volgen voor soortgelijke marketingdoeleinden.
Beheer opties Beheer diensten Beheer leveranciers Lees meer over deze doeleinden
Bekijk voorkeuren
{title} {title} {title}
Beheer cookie toestemming
Om de beste ervaringen te bieden, gebruiken wij technologieën zoals cookies om informatie over je apparaat op te slaan en/of te raadplegen. Door in te stemmen met deze technologieën kunnen wij gegevens zoals surfgedrag of unieke ID's op deze site verwerken. Als je geen toestemming geeft of uw toestemming intrekt, kan dit een nadelige invloed hebben op bepaalde functies en mogelijkheden.
Functioneel Altijd actief
De technische opslag of toegang is strikt noodzakelijk voor het legitieme doel het gebruik mogelijk te maken van een specifieke dienst waarom de abonnee of gebruiker uitdrukkelijk heeft gevraagd, of met als enig doel de uitvoering van de transmissie van een communicatie over een elektronisch communicatienetwerk.
Voorkeuren
De technische opslag of toegang is noodzakelijk voor het legitieme doel voorkeuren op te slaan die niet door de abonnee of gebruiker zijn aangevraagd.
Statistieken
De technische opslag of toegang die uitsluitend voor statistische doeleinden wordt gebruikt. De technische opslag of toegang die uitsluitend wordt gebruikt voor anonieme statistische doeleinden. Zonder dagvaarding, vrijwillige naleving door uw Internet Service Provider, of aanvullende gegevens van een derde partij, kan informatie die alleen voor dit doel wordt opgeslagen of opgehaald gewoonlijk niet worden gebruikt om je te identificeren.
Marketing
De technische opslag of toegang is nodig om gebruikersprofielen op te stellen voor het verzenden van reclame, of om de gebruiker op een website of over verschillende websites te volgen voor soortgelijke marketingdoeleinden.
Beheer opties Beheer diensten Beheer leveranciers Lees meer over deze doeleinden
Bekijk voorkeuren
{title} {title} {title}
  • NL
  • EN