Wil jij je merk en product promoten? Dan weet je hoe belangrijk je bedrijfsidentiteit is.
Je logo, je website, een consistente manier van communiceren. Waarom? Omdat het persoonlijkheid geeft aan je merk en je in contact brengt met je doelgroep.
Omdat jij expert bent in je eigen bedrijf en weet welke oplossingen je te bieden hebt, heb je de belangrijkste ingrediënten al in huis.
Maar hoe zou het zijn als iemand je helpt om jouw expertise en oplossing aantrekkelijk en consistent over te brengen? Iemand die zorgt dat je doelgroep beseft dat jouw product of service dé oplossing is voor zijn probleem?
Een identiteit waarmee je het hart van je doelgroep verovert
Je hebt iemand nodig die net zo enthousiast is als jij over je product of service. Iemand die ziet wat jouw bedrijf onderscheidt van anderen. Iemand die een identiteit bouwt die het hart van je doelgroep verovert.
De weg naar een doeltreffende identiteit begint met het beantwoorden van de volgende vragen.
- Wie hoort er bij mijn doelgroep en wat hebben zij nodig?
- Hoe beantwoord ik aan de verwachtingen van mijn doelgroep?
- Wat zijn mijn kernwaarden en waarin onderscheid ik mij van anderen?
Als je met die vragen aan de slag gaat kan het best zijn dat je doelgroep groter is dan je dacht, of dat de leeftijdsgroep anders is. Vaak blijkt ook dat je je niet bewust was van kwaliteiten die jou uniek maken, gewoon omdat ze bij je horen. Imag helpt je om daarachter te komen en brengt jouw unieke kenmerken en de behoeften van je doelgroep in kaart.
Hoe ontwikkel je een effectief bedrijfsimago?
De sleutel tot effectief ontwerp is begrijpen, inleven in wat jij wil en in wat jouw doelgroep wil. De uitkomst daarvan vormt de basis van jouw bedrijfsidentiteit.
Het resultaat? Je imago zal klasse uitstralen, je doelgroep voelt zich aangesproken en begrepen. En zo leg je het fundament voor een succesvolle klantrelatie.
Je nieuwe identiteit krijgt vorm. En dan?
Je visuele identiteit bestaat uit een geheel van kleur, vorm en typografie dat terugkomt in je zichtbare uitingen. Maar ook de manier waarop je communiceert, zoals een herkenbare en consequent toegepaste schrijfstijl, is onderdeel van je imago.
Welke communicatiemiddelen heb je nu nodig? En welke dingen kunnen nog even wachten? Imag help je met een duurzame basis die met je bedrijf meegroeit en ontwikkelt de middelen die je nodig hebt, wanneer je ze nodig hebt, zoals:
- logo
- huisstijl
- website
- SEO
- teksten
- vertalingen
- social media vormgeving
- folders en brochures
- autobelettering, gevelreclame
- beurspresentatie en standinrichting
Als je een identiteit laat ontwikkelen kun je klein beginnen, misschien met alleen een logo. Als je maar start met een duurzame, goed overdachte basis: het vaststellen van je missie, je unieke kenmerken en de behoeften van je doelgroep.
Imag zorgt dan voor een identiteit die afgestemd is op je toekomstplannen en het budget van je bedrijf. Zou je in de toekomst gevelbelettering of bedrijfskleding nodig hebben? Door daar nu al rekening mee te houden kun je later kosten besparen.
De resultaten van een sterke bedrijfsidentiteit
Het doel van een sterke identiteit is je doelgroep aantrekken en te verleiden contact met je op te nemen. Imag helpt diverse bedrijven deze doelen te bereiken en maximaal rendement uit hun identiteit te halen.
Voorbeelden zijn Weducon en Corrucleaner, waarvoor Imag identiteit, communicatiestrategie, websites, teksten en social media vormgeving ontwikkelde. De websites waren binnen korte tijd te vinden bij de eerste zoekresultaten voor relevante zoektermen.
Een ander voorbeeld is de Praktijk voor Psychotherapie Amsterdam die een grote toename in het aantal aanmeldingen zag na het introduceren van hun nieuwe logo en het publiceren van de nieuwe website.
Zowel bij een technisch product als bij persoonlijke dienstverlening staat de behoefte van de doelgroep centraal. Want door empathie en interesse maak je jouw persoonlijke betrokkenheid voelbaar in je identiteit en communicatie, wat je product of service ook is.
Wil jij een identiteit waarmee je opvalt en herkend wordt?
Imag brengt in beeld waar jij voor staat. Jouw product of dienst, maar vooral de waarde die jij eraan toevoegt. Een identiteit waarmee je het hart van je doelgroep verovert en waar je jaren plezier van hebt. Neem contact op, ik hoor graag van je.